Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Strategie imigrantek při výchově a vzdělávání dětí. Edukační strategie žen z východní Evropy z multikulturní ženské skupiny
Vlachynská, Kateřina ; Bittnerová, Dana (vedoucí práce) ; Doubek, David (oponent)
Předložená bakalářská práce se zabývá edukačními strategiemi matek - imigrantek pocházejících ze třetích zemí východní Evropy, které navštěvují ženskou multikulturní skupinu. Hlavním cílem práce je identifikace centrálních obtíží a cílů, které informátorky vnímají v souvislosti s výchovou a vzděláváním svých potomků a následná identifikace strategií, které na tyto obtíže a cíle reagují. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části je situace imigrantek a jejich potomků sledována v kontextu literatury, která pracuje s kulturně podmíněnými výklady světa. Koncepce práce se opírá o teorie zvažující aplikaci výchovných kulturních vzorců v rámci hostitelské společnosti. Dalším pilířem je literatura zabývající se teoriemi sociální reprodukce společnosti. Práce nabízí možné aplikace těchto teorií na školní role druhé generace imigrantů. Situace matek - imigrantek je tedy sledována jak na linii jejich specifické kombinace rolí ženy - matky - imigrantky, tak na linii sociálního statusu, který nesou v nové společnosti. Empirická část je založena na kvalitativně orientovaném výzkumu. Edukační strategie jsou zjišťovány na základě analýzy případové studie pěti žen multikulturní ženské skupiny. V práci jsou analyzovány chování a komunikace matek s dětmi v porovnání se zemí původu a také postoje a jednání...
Působení organizací občanské společnosti v oblasti vzdělávání cizinců: srovnání situace v České republice a v Nizozemsku
Kolafa, Martin ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Deverová, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce popisuje činnost organizací občanského sektoru (OOS) v oblasti vzdělávání dětí- cizinců v České republice a v Nizozemsku. Jejím cílem je popsat podmínky pro vzdělávání cizinců v obou zemích a metody a nástroje, které jednotlivé OOS při své práci používají. Nizozemsko je zemí, která má řadu zkušeností s přítomností imigrantů různého původu a s prací s nimi, takže práce holandských OOS může být inspirací pro OOS v České republice, neboť tato země nemá s přítomností imigrantů mnoho zkušeností. V obou zemích byl na základě poznatků získaných z odborné literatury proveden kvalitativní výzkum, jehož základem byly polostrukturované rozhovory s pracovníky OOS, a v případě Nizozemska také s pracovníky dvou holandských škol a s jednou odbornicí na vzdělávání. Dále byly při výzkumu využity informace z webových stránek cílových organizací, a také zkušenosti autora práce s prací dobrovolníka pro jednu ze zkoumaných OOS. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Působení organizací občanské společnosti v oblasti vzdělávání cizinců: srovnání situace v České republice a v Nizozemsku
Kolafa, Martin ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Deverová, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce popisuje činnost organizací občanského sektoru (OOS) v oblasti vzdělávání dětí- cizinců v České republice a v Nizozemsku. Jejím cílem je popsat podmínky pro vzdělávání cizinců v obou zemích a metody a nástroje, které jednotlivé OOS při své práci používají. Nizozemsko je zemí, která má řadu zkušeností s přítomností imigrantů různého původu a s prací s nimi, takže práce holandských OOS může být inspirací pro OOS v České republice, neboť tato země nemá s přítomností imigrantů mnoho zkušeností. V obou zemích byl na základě poznatků získaných z odborné literatury proveden kvalitativní výzkum, jehož základem byly polostrukturované rozhovory s pracovníky OOS, a v případě Nizozemska také s pracovníky dvou holandských škol a s jednou odbornicí na vzdělávání. Dále byly při výzkumu využity informace z webových stránek cílových organizací, a také zkušenosti autora práce s prací dobrovolníka pro jednu ze zkoumaných OOS. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Strategie imigrantek při výchově a vzdělávání dětí. Edukační strategie žen z východní Evropy z multikulturní ženské skupiny
Vlachynská, Kateřina ; Bittnerová, Dana (vedoucí práce) ; Doubek, David (oponent)
Předložená bakalářská práce se zabývá edukačními strategiemi matek - imigrantek pocházejících ze třetích zemí východní Evropy, které navštěvují ženskou multikulturní skupinu. Hlavním cílem práce je identifikace centrálních obtíží a cílů, které informátorky vnímají v souvislosti s výchovou a vzděláváním svých potomků a následná identifikace strategií, které na tyto obtíže a cíle reagují. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části je situace imigrantek a jejich potomků sledována v kontextu literatury, která pracuje s kulturně podmíněnými výklady světa. Koncepce práce se opírá o teorie zvažující aplikaci výchovných kulturních vzorců v rámci hostitelské společnosti. Dalším pilířem je literatura zabývající se teoriemi sociální reprodukce společnosti. Práce nabízí možné aplikace těchto teorií na školní role druhé generace imigrantů. Situace matek - imigrantek je tedy sledována jak na linii jejich specifické kombinace rolí ženy - matky - imigrantky, tak na linii sociálního statusu, který nesou v nové společnosti. Empirická část je založena na kvalitativně orientovaném výzkumu. Edukační strategie jsou zjišťovány na základě analýzy případové studie pěti žen multikulturní ženské skupiny. V práci jsou analyzovány chování a komunikace matek s dětmi v porovnání se zemí původu a také postoje a jednání...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.